Boston it is.... - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marit Uijl - WaarBenJij.nu Boston it is.... - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marit Uijl - WaarBenJij.nu

Boston it is....

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

28 September 2013 | Verenigde Staten, Boston

Hi,

Inmiddels zijn we 48u in de states en wat is het hier leuk! Boston doet erg Europees aan en dus voor ons een prima manier om te wennen.

Om hier te komen hebben we 2 prima vluchten met Lufthansa achter de rug. We hadden een overstap in Frankfurt waarbij we maar vast begonnen zijn met Amerikaans eten bij de Mac Donalds, we moeten er tenslotte toch maar vast aan wennen ;) tijdens onze reis naar Boston realiseer je je toch weer dat 8u vliegen behoorlijk lang is, ondanks dat we richting Azië de afgelopen jaren gemiddeld zo'n 12u in het vliegtuig zaten. Gezien het jetlag technisch het beste zou zijn niet te slapen hebben we dan ook ons best gedaan dit niet te doen. Uiteindelijk heeft de warmte van het vliegtuig en de verveling toch gewonnen, zij het voor een slecht 1,5 uur.

Bij aankomst in de USA moesten we natuurlijk door de douane. Sowieso was de aankomst voor Marit een beetje een tegenvaller, ten eerste omdat de crew dacht dat we Duits waren (wat denken ze wel niet ;) en ten tweede omdat er geen stoere mannen met guns ons op stonden te wachten. Aangekomen bij de douane hebben een half uur moeten wachten voor ons interview. Dat hele interview stelt op zich weinig voor behalve dat de douanier wat vreemd op keek bij de vraag of Marit geld bij zich had en zij daar nee op antwoordde. Vervolgens een heel vragenvuur over hoe Marit haar verblijf dan zou bekostigen, gelukkig maakte het magische woord creditcard veel goed. Toen de douanier er daarna ook nog eens achterkwam dat het haar eerste keer in de USA was, ging de beste man helemaal "los" en verzekerde haar ervan dat dit de mooiste ervaring van haar leven zal worden...we will see!

Bij het verlaten van het vliegveld stond Perry ons op te wachten. Ergens toch wel een beetje vreemd om aan de andere kant van de wereld één van Louis beste vrienden te treffen. Na een ritje met de metro en een mooie wandeling door little Italy, de wijk waar Perry en Valentina wonen kwamen we aan bij hun appartement. Hier snel onze spullen gedropt en op pad gegaan voor een echte Amerikaanse maaltijd namelijk pizza en budweiser :) Na nog een drankje in de bar was het tijd om te gaan slapen. Gezien wij al zo'n 24u op waren, waren we daar ook wel aan toe. Helaas doen jetlags vreemde dingen met mensen, gevolg voor ons was dat we die nacht slechts zo'n 4u hebben geslapen en rond 4.30u alweer klaar wakker waren.

Gezien Perry en Valentina deze dag gewoon nog moesten werken hadden wij het rijk voor ons alleen. In de ochtend dus lekker rustig aan gedaan en tegen 11.00u vertrokken om de freedom trail te gaan wandelen. Dit is een wandeling die langs alle historische bezienswaardigheden in Boston gaat. Er zijn namelijk behoorlijk wat historische bezienswaardigheden te vinden in Boston. Dit valt vooral te verklaren vanuit het gegeven dat de Britten hier al vroeg voet aan wal hebben gezet en nogal wat ruzies hebben gemaakt met elkaar en andere immigranten die hier inmiddels ook waren gearriveerd. Een van de dieptepunten is waarschijnlijk the Boston massacre geweest. De wandeling was mooi en interessant en dat de zon zo'n beetje de hele dag scheen droeg daar natuurlijk ook aan bij. Opvallend om te zien was dat er veel daklozen waren. Hoogst waarschijnlijk waren de meeste van hen ook drugsverslaafde gezien de blauwe plekken in armen, benen en soms zelfs de nek. Ondanks dat Marit gewend is te werken met deze categorie mensen was het voor ons beide toch wel heftig om dit in deze hoeveelheid tegen te komen. Na deze wandeling zijn we langs mike's pastery gegaan om onze eerste canaloni van deze vakantie te scoren, hoort er toch een beetje bij wanneer je in de wijk Little Italy verblijft. Die canaloni viel overigens een beetje tegen...al vond Louis dat niet!

Na onze wandeling, waarbij het ons trouwens wederom opviel hoe hard Amerikanen praten, zijn we richting het appartement van Perry en Valentina gegaan. Hierbij merkte we ook dat de jetlag ons nog niet helemaal had verlaten. Na wat relaxen en wachten op de thuiskomst van Perry zijn we naar Chinatown gelopen waar we heerlijk vegetarisch hebben gegeten in een Thais restaurant. Hierna zijn we Jeroen, een vriend van Perry en bekende van ons die hier voor zijn werk was, van het station gaan halen. Wederom ook vreemd om elkaar hier te ontmoeten. Na een paar biertjes waren we allemaal zo moe dat we braaf om 0.00u in bed lagen.

Zaterdag hebben we, na een rustige start, een bezoekje gebracht aan Cambridge en dan kun je natuurlijk Harvard University niet over slaan. Wow, wat is het daar mooi! De universiteit Antwerpen is hierbij vergeleken super lelijk. Valentina werkt op Harvard waar ze op dit moment haar doctoraat aan het schrijven is. Hierdoor konden wij daadwerkelijk één van de gebouwen bezoeken, erg tof maar zeker ook interessant om dit te zien. Na een bezoek aan Harvard zijn we gaan lunchen in een erg leuke coffeeshop (nee, niet zo een als in NL :) waarbij we onszelf weer eens verkeken op het gegeven dat regulair/normal hier in Amerikaan staat voor wat large in Europa is, Louis got a huge coffee!! Na een ritje met de metro en een wandeling door een aantal mooie parken zijn we richting het appartement gegaan. Na een lekkere, zelfgemaakte Italiaanse pasta was het tijd voor een film. Voor Louis en Perry werd dit een film over Metallica in de bioscoop en voor Marit de laatste 3 afleveringen van het allerlaatste seizoen van Dexter op de bank van Perry en Valentina :)

Voor morgen staat een bezoekje aan de vintage-markt op het programma en vooral genieten van deze prachtige stad en het heerlijke weer. Maandag verlaten we Boston en gaan we op weg naar de Big Apple.....

See you!

Louis & Marit

• 02 Oktober 2013 - 15:45

Marian:

Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben.

groetjes Sjaak Marian