Linksaf i.p.v. Rechtsaf - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Marit Uijl - WaarBenJij.nu Linksaf i.p.v. Rechtsaf - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Marit Uijl - WaarBenJij.nu

Linksaf i.p.v. Rechtsaf

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

09 September 2013 | Nederland, Tilburg

Hi,

Na een hele zomer werken is het over 2,5 week zover...vakantie! Dit jaar gaat het vliegtuig niet rechtsaf naar Azië maar gaan we linksaf richting de U.S.A. Voor Louis wordt dit de 3e keer, voor Marit de 1e keer. En ook dit jaar kunnen jullie op veler verzoek ons weer volgen via deze blog :)

Om jullie een beetje een beeld te geven van wat we precies gaan doen even een korte schets van onze reis. We starten in Boston waar we de eerste paar dagen zullen doorbrengen bij Perry en Valentina, vrienden uit Nederland/Italië die daar inmiddels al weer een paar jaar wonen. We zijn erg benieuwd om te zien hoe hun leven in de v.s. is en natuurlijk is het gewoon erg tof hen weer te ontmoeten en bij te praten. Na Boston vertrekken we met de greyhound bus naar New York waar we 3 dagen zullen zijn. Na New York pakken we wederom de greyhound bus naar Philadelphia waar we 1 nacht en dag zullen zijn, precies lang genoeg om de hoogtepunten van deze stad mee te pakken. In Philly halen we ook onze huurauto op waarmee we naar Jersey shore gaan rijden en vanaf daar verder het binnenland in naar o.a. wat Amish gebieden. Vervolgens leveren we onze huurauto weer in en pakken we de amtrak (trein) naar Washington d.c. waar we de laatste dagen van onze vakantie zullen doorbrengen.

Zoals jullie merken ligt deze reis al redelijk vast. Niet echt iets wat we normaal doen maar dit geval was het wat anders. We gaan namelijk voor de eerste keer gebruik maken van airbnb. Voor degene die niet weten wat dit is, check hun site :) Kort samengevat komt het er op neer dat er over de hele wereld mensen zijn die (voor een bepaald bedrag, afhankelijk van de luxe die geboden wordt) hun slaapkamer, verdieping en soms zelfs hun hele huis/appartement beschikbaar stellen. Gezien we van veel mensen hier positieve verhalen over hebben gehoord leek ons dit de moeite van het proberen waard. En zo slapen we dus in New-york bij Evelyn, in Philly bij Eric en in Washington d.c. bij Shauna. Met hen alle 3 hebben we tot nu toe erg leuk mail contact dus we hebben er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen.

Inmiddels zijn we bezig een prioriteitenlijstje te maken van de dingen die we echt willen zien. Natuurlijk zullen dit de beroemde toeristische attracties zijn maar inmiddels hebben we via contact met onze gastvrouwen/heer van airbnb een aantal leuke tips gekregen die wat meer "off the beaten track" zijn. Ook de ESTA-aanvraag is goedgekeurd en hebben we een iets te grote maar wel een echte Amerikaanse huurauto geregeld :) Nu dus alleen nog een paar dagen werken en dan vakantie!

Cheers,

Louis & Marit